zaterdag 5 januari 2013

Mijn evaluatie

Mijn evaluatie

Tot mijn verbazing kan ik ook nog in dit nieuwe jaar inloggen bij de University of Vermont, waar ik les heb gegeven. Tijdens de laatste bijeenkomst hebben mijn studenten (15 stuks) een evaluatieformulier moeten invullen over mijn les- en andere capaciteiten. Tijdens de invulling werd ik geacht op de gang te wachten en de klasseoudste bracht de uitslag naar de History Chair.
Tien vragen moesten met A t/m E worden beantwoord, van Strongly Agree tot Strongly Disagree en er waren nog drie open vragen. De meeste A’tjes (12 ) kwamen als antwoord op ‘The instructor was enthousiastic and knowledgeable about the subject.’ Dat is natuurlijk erg mooi, maar het lijkt me een standaardvoorwaarde om te kunnen doceren.
Toch kwam dat ook in de open vragen terug: ‘professor has exceptional knowledge of material’, 'knowledgeable professor’ of ‘very enthusiastic and knowledgeable’. Ik had al gemerkt dat ze mijn cijfers te streng vonden en dat ik bij de tentamens en paper veel te weinig A’s gaf, maar in de evaluatie viel het wel mee. Met de opmerking ‘The grading was fair’ waren 10 van de 15 akkoord en dat had ik niet gedacht. De ‘discussions’ waren het meest in de smaak gevallen en het laatste evaluatieformulier eindigde met: ‘love this course!’
Vier maanden les geven in de VS was een prachtige besteding van mijn sabbatical.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten